מגבר אמצע החיים

אלון גץ: מסמנכ"ל בהייטק למוזיקאי

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספר על עצמך בכמה משפטים

נשוי ואבא לארבעה ילדים. גר במושב, קשור לאדמה, עצים, חיות…
31 שנה הייתי בהייטק, סמנכ"ל פיתוח בחברה גדולה (למרות שלא סיימתי 12 שנות לימוד 😉).  בצעירותי ניגנתי סקסופון במשך שנתיים. בגיל 52 החלטתי לחזור למוזיקה במקביל להייטק עד שלאט לאט המוזיקה תפסה יותר ויותר מקום וכיום אני עוסק רק במוזיקה.
כיום אני בן 62, עשור מאז השינוי.. .

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

השינוי היה  החזרת המוזיקה לחיים שלי, כך שתפסה מקום יותר ויותר גדול עד שהפכה לעיסוק ולפרנסה שלי.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

מאוד אהבתי את העבודה שלי בהייטק שהיתה יצירתית ומגוונת.
באיזשהו שלב החברה שעבדתי בה נקנתה ועקב כך עברה שינוי משמעותי באווירה ובכיוון, התוצאה היתה שהתפרקה ה'חבילה' של החבר'ה שנהנתי לעבוד איתם ביחד והרגשתי שהעבודה כבר לא ממלאת אותי.

המעבר למוזיקה היה בשלבים: פתחתי מועדון ג'ז במשק שלי, הזמנתי הופעות שנהנתי מהן והגיע קהל.

זה לא היה עסק כלכלי אלא תחביב כייפי בשבילי: ביום שישי הייתי חוזר מטיסה ומיד הולך לסדר את הבר, את הכסאות לקראת ההופעה שתהיה בערב. אשתי היתה צוחקת שמועדון הג'ז זה ה'חוג' שלי.. .

העיסוק במועדון הג'ז הדליק אצלי את הג'וק של המוזיקה, קניתי סט תופים והתחלתי לנגן. במקביל קצת חזרתי לסקסופון. למדתי לבד, רק לתופים ביקשתי ממיכאל אבגיל מהתקווה 6 שיראה לי איך מחזיקים מקלות ומכאן המשכתי לבד.

בינתיים המועצה סגרה לי את מועדון הג'ז (שלא היה חוקי..). בהופעה האחרונה שהיתה בו הבאתי אמן בשם ארנון פרידמן. אחרי שהוא הופיע, אמרתי לו: 'ארנון בוא נעשה הרכב'.

עד היום אני שואל את ארנון איך הוא הסכים לקבל אותי, בנאדם בלי שום השכלה מוזיקלית רשמית. מאז כבר 12 שנה אנחנו מופיעים ביחד. ההרכב שלנו היום נקרא 'הג'זלנים' על שם הג'זלן שהיא משאית שמתפקדת כבמה ניידת להופעות. יש לנו שני סוגי הופעות – "זולות יותר" מנגנים יותר ג'ז ומוסיקה מקורית והופעות "פרנסה" מוזמנות ע"י מפיקים או חברות לקהל של ארגונים בארועים שונים.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

האתגר הראשון הוא האתגר הכלכלי. שינוי ממשכורת הייטק הוא משמעותי. הייתי צריך לוודא שנשאר כסף לצרכים של החיים. כמובן שהשינוי גזר התנהלות כלכלית יותר צנועה.

האתגר השני הוא אתגר של ענין – בהייטק עבדתי בקצב גבוה, מסביב לשעון, מלא טיסות ואהבתי את האינטנסיביות הזו. העיסוק כאומן הוא פחות אינטנסיבי – יש הופעות אחדות בשבוע ומעבר לזה עיסוק בשיווק. לקחתי על עצמי עוד משימות של הבית: הסעות, קניות, תחזוקה וגם – עיבוד של האדמה במשק שלי.

מה עזר לשינוי לקרות?

הטריגר היה השינוי בחברה שעבדתי בה. כבר לא אהבתי את האווירה והכיוון ומכאן הדרך לשינוי היתה קצרה. שנה וחצי נערכתי לעזיבה מבחינה כלכלית ומנטלית: הכנתי תשתית כלכלית, תשתית פסיכולוגית, הכנתי את המשפחה גם לשינוי בפן הכלכלי וגם לשינוי מבחינת הנוכחות שלי בבית (ממצב שלא הייתי למצב שאני כל הזמן 'מסתובב להם בין הרגליים').

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

אני לא יכול ליעץ לאף אחד, לכל אחד יש את ה DNA שלו והוא צריך לשבת ולשקול את הפלוסים והמינוסים.
יחד עם זאת חשוב להתכונן כלכלית ומנטלית וגם – להכין את המשפחה, שכן זה שינוי משמעותי גם עבורה.
היתרון שלי בהקשר של עולם המוזיקה, שבניגוד לרוב המוזיקאים, אני מביא ניסיון עסקי. הניסיון הזה משרת אותי בעיסוק כמוזיקאי. אז ההמלצה כאן היא לראות איזה היבטים מתוך העולם שלפני השינוי אפשר להביא לעולם שאחרי השינוי.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

בג'אז כשאומרים let's go to the bridge – מתכוונים 'בוא נעבור לפזמון' וניתן לנגן השני להתחיל לאלתר. בחרתי שיר שלנו, הג'זלנים, השיר מדבר גם על האומץ לעבור את הגשר..
ראו כאן חלק מהמילים:

רבים הם אלה החולמים
לחצות את הנהר
להגיע אל מעבר לקשת
או לטפס עד ראש ההר

רק מעטים מצליחים
למצוא את גשר הזהב
לאזור אומץ ותושיה
עם כוונה לעלות עליו

מה מתרחש מעבר לגשר,
מעבר לנהר ומהו הקשר?
מה מסתתר מעבר לקשת,
מה מונע מבעדנו לשם לגשת?

אז בואו נעלה על הגשר
לטס גו טו דה ברידג'
והעיקר לא לפחד כלל
לטס גו טו דה ברידג'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…