מגבר אמצע החיים

גלי הכרמלי: משכירה לעצמאית

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספרי על עצמך בכמה משפטים

שמי גלי הכרמלי, ואני ממתגת מנהלות ויוצאות לחופשי.
מנהלת קהילת פייסבוק של כ-3500 מנהלות ויוצאות לחופשי. מוזמנות להצטרף.

באה מתפיסת עולם של לפתח נשים ולסייע להן לפתח את העולם ולהנהיג אותו. מתוך כך אני מסייעת למנהלות וליוצאות לעצמאות לפתח קריירה שמח"ה – שיש בה שפע, משמעות, חופש והשפעה, מבוססת על #מותג_יהלום אישי.

תלמידת בודהיזם טיבטי. למעלה מעשור.

לקוחותי קוראות לי #גלי_דיגיטלי, כי אני מתרגלת שילוב של עבודה וטיולים מכל מקום בעולם.
להתנתק ממקום פיזי. לעבוד מכל מקום בעולם שיש בו ווייפיי. את השאלון הזה אני משלימה כעת מוינה אוסטריה, למשל.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

לפני כעשר שנים, סביב גיל 40 עשיתי שני שינויים משמעותיים.
הראשון שינוי מקצועי: ממנכ"לית משרד יחסי ציבור מוביל למאמנת, מרצה ומנחת תהליכי פיתוח של מנהלים בארגונים. כיום מיקדתי יותר: פיתוח מותג אישי של מנהלות (בתוך ארגונים ומחוצה להם) והקמת עסק מכניס בתוך 3 חודשים ליוצאות לחופשי (משכירות לעצמאות).
השינוי השני שינוי אישי: עברתי מזוגיות עם גבר לזוגיות עם אשה.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

השינוי המקצועי התחיל בגיל 38: חברה הזמינה אותי לבית קפה לשיחה ואמרה לי:

"גלי, היום את מנכ"לית מצליחה, צעירה, של משרד יחסי ציבור משגשג, אבל אל תנוחי על זרי הדפנה, לא ירחק היום וגלי צעירה עם עיניים נוצצות תכנס ותדפוק על הדלת במשרד ותגיד לבעלים שהיא רוצה לעבוד פה. המשכורת שלה תהיה שליש משלך. לא יעבור זמן רב עד שהיא תחליף אותך. הבעלים יקרא לך ויעניק לך שעון רולקס מזהב עם הכיתוב 'תודה על תרומתך למשרד', או במקרה הגרוע הוא יעניק לך בטקס צנוע במשרד מגן עץ זית מלוינסקי עם אותו כיתוב. מה תעשי אז?"
המשפט האחרון שלה היה: "מה שאת צריכה זה 'שלט לדלת' גלי". כלומר: עסק בבעלותי. שלא תלוי באף אחד.

הייתי בהלם, זה לא היה בשדה האפשרויות שלי: אני שכירה בת שכירים, אבל בסופו של דבר מה שהיא אמרה דיבר אליי. למזלי, חשתי באותה תקופה מיצוי של עולם יחסי הציבור.
זו היתה נקודת היציאה למסע של שנתיים, שבו התחלתי לחקור מה הדבר הבא שמעניין אותי. וכשאדם מתכוונן השכינה נעה:
שנים לפני השינוי ארגון שליוויתי כיועצת תקשורת חיצונית, עבר תהליך שינוי ארגוני מהפכני מבוסס אימון אישי וארגוני. הבנתי שקורה פה משהו מאוד מעניין ונכנסתי לעומק התהליך הארגוני, כאשר שני המאמנים שליוו אותו משמשים לי מנטורים. זו היתה חווית למידה ועשייה מרתקת, חדשנית שהעיפה לי את הראש. המשכתי לנהל את החברה, אבל הן אני והן המאמנים שליוו את התהליך זכרנו זה את זה לטובה.
ואז – בדיוק כשהתחלתי את תקופת החקירה וההתכוננות שלי לזינוק הגדול החוצה, פונה אלי המאמן מאז, ושואל אותי:
"את כבר מספיק גדולה? טוב, אני פותח בית ספר לאימון, את באה?"

 התחלתי ללמוד אצלו, הרעיון של לסייע לאנשים להגשים את עצמם הדליק אותי לגמרי. בלעתי ספרים. ישבתי בכל שיעור בקצה הכיסא. אימנתי כל מי ומה שזז. פרחתי.
בנוסף באותן שנתיים ראיינתי כל מיני אנשים בנוגע ליציאה לעצמאות.
ביום הולדתי ה- 40 הודעתי לבוס שלי שעכשיו הזמן שלי לצאת לדרך חדשה.
החלטתי שהכיוון הוא לסייע לאנשים לעשות שינוי. נתתי לעצמי שנתיים שהגדרתי כ'תקופת טעימות': אימנתי מנהלים, סדנאות לילדים ליצירת חוויות חיוביות לגילאי 8-12, אימנתי נשים בטבע. בסופו של דבר עד החלטתי להתמקד באימון של מנהלים ומנהלות בארגונים. השליחות והפרקטיקה התחברו טוב. וב-15 השנים האחרונות  אימנתי, הרציתי והנחיתי מנהלים ומנהלות בארגונים מובילים כמו צהל, אינטל, לאומי, אוסם-נסטלה, PWC, סאפ וגם פיריון, סייברארק וסלברייט.

בחמש השנים האחרונות התחלתי לראות ששכירים אינם ערים לעובדה שללא התערבות יזומה עקומת התעסוקה שלהם תיראה כעקומת פעמון עצובה: לקראת גיל 42-47 בממוצע הם נכנסים לפלאטו ואח"כ ערכם התעסוקתי יורד בתלילות. ראיתי נשים שאיבדו את עולמן בשנייה: מתפקיד במיצוב מקצועי וכלכלי גבוה לרמות תפקיד, שכר ותנאים נמוכים בהרבה יותר.

אבל זה לא חייב להיות ככה! יש מה לעשות!

הבנתי שהשליחות שלי היא לפקוח את עיניהן ולשנות את עקומת הפעמון ל'עקומת שמעון', כמו שמעון פרס – שהמציא את עצמו כל כמה שנים מחדש, שמר על ערך תעסוקתי גבוה. באחריות כל שכירה להפוך כמותג בנפרד מהטייטל שלה בארגון שהוא פיקדון זמני בלבד. לקחת את האחריות לנהל את השווי התעסוקתי שלהם.
בשלוש השנים האחרונות התמקדתי בעבודה בדיגיטל. עוד לפני הקורונה עבדתי בזום ועכשיו זה סופי – לא מגיעה פיזית אלא עובדת אך ורק מרחוק. וזה מאפשר לעבוד מכל מקום ולשלב עבודה וטיולים שהם הכיף שלי.

בנוגע לבחירה שלי בזוגיות עם אשה – התחיל לקרות בינינו משהו, אמרתי לעצמי: וואו מה קורה לי פה, זה היה מוזר, לא מוכר, אבל מאוד מסעיר. חשבתי מה יהיה עם הילדים – איך הם יגיבו. אבל החלטתי לזרום. זה לא היה מובן מאליו. היו הרבה מהמורות בדרך, אבל בשורה התחתונה אני נותנת דין וחשבון רק לעצמי. אני מאושרת על הבחירה הזו.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

האתגר הכלכלי – הייתי גרושה עם שני ילדים במשמורת משותפת. זה היה מפחיד מאוד להיות ללא משכורת קבועה. ללא ודאות. תחושת הכובד היתה כמו ללכת לישון עם 'דלת של מקלט על בית-החזה'. מה שסייע לי היה חשבון לפיו יש לי 12 חודשי מחיה גם בלי שאני מרוויחה שקל.

לא היה קל לשחרר אחיזה גם בטייטל, במעמד, אוטו, עיתון, חברותא, פוזיציה, הגדרה עצמית, כרטיס של מנכ"לית.
הגדרה מחדש.

בבחירה הזוגית: מה זה אומר עלי עכשיו? איך ההחלטה תשפיע על הילדים. כן להגיד? לא להגיד? מתי להגיד? למי?

מה עזר לשינוי לקרות?

עשיתי בדיוק את מה שאני אוהבת, מה שמעניין אותי. נעניתי ללב שלי. בתקופה שלמדתי אימון הייתי כולי בתשוקה של הדבר הנהדר והחדש שאני הולכת לעשות.

זמני חזר להיות שלי (מה יש לנו חוץ מזה. מאומה!) כשכירה את מוכרת את זמן החיים היקר שלך לארגון תמורת ביטחון מזויף. כשאת עצמאית את מנהלת את הזמן שלך וזה כביר: הפסקתי לנסוע כל בוקר לעבודה. היה לי פנאי לפגוש חברות, לקרוא, ללכת בשדות, לקבל את הילדים בצהריים, תחביבים, נסיעות. קריירה שמח"ה של שפע משמעות חופש והשפעה.
אני לביאה והחופש לעבוד אך ורק במה שאני אוהבת, עם מי רוצה לעבוד, כמה, מאיפה, מתי – הוא הגשמת חלומי בנוגע לדרך העבודה שמתאימה לי.

מנטורית מלווה, ד"ר חיה רמון ז"ל – יש לה מקום של זהב בליבי.

בבחירה הזוגית – הלכתי בעקבות הלב בסבלנות ובהקשבה. אני סיימתי את חובותיי לאומה – מנכ"לות, ילדים – והגעתי לזמן שאני יכולה לעשות מה שבא לי.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

  • לפעול מהלב והראש במשולב: הלב הוא הנווט והראש הוא הנהג.
    מחד – להיות ערנית לקולות של הלב ולא להכניע אותו על ידי הראש. ומאידך לנהל את השינוי עם הראש: לנעוץ מועד פרישה ביומן, תכנון צעדים בקצב הנכון.
  • להקיף את עצמך באנשים שיגידו לי למה זה אפשרי. אמא שלי הושיבה את אבא שלי לכתוב לי מכתב שבו כתב לי איך אני אצליח! שמור איתי עד היום!
  • לבחור במנטורית קשובה, עם קבלות שעשתה את הדרך והובילה אחרות, מומחית בתחומה שתצעד איתך יד ביד ויקצר דרכים ותהיה קונטרה לקולות השליליים. במקרה שלי: מנטוריתי האגדית הגלילית שפגשתי כמובן בדיגיטלי: רותקה נוי שפירא*
  • להכין מבעוד מועד מספר מקורות הכנסה. לתכנן מגיל צעיר ויפה שנה אחת קודם: גם עבודה, גם נדלן, גם ניירות ערך. סל שנותן מינימום שנתיים מרווח נשימה בלי לעבוד.

איזה חיבורים/גשרים את רואה בין השינוי לבין עשייתך הקודמת?

השליחות הגבוהה שלי היא להציל את כדור הארץ מכליה על ידי קידום הגמוניה מטריארכלית. הדרך שלי לשם היא על ידי שגשוג כלכלי (קריירה שמח"ה) לנשים משפיעות. המיתוג האישי הוא קריטי לשם כך. אישה שהיא #מותג_יהלום חופשייה בסדרי גודל ממי שאיננה.
בניית המותג קשורה קשר ישיר לעולם יחסי הציבור שבו עוסקים בדיוק מסרים של ארגונים ו"אילוף המיינד" של סובבינו לתפוס אותנו בדרך מסויימת. רק שבמיתוג אישי האותנטיות חייבת להיות מאוד גבוהה, והתהליך תומך בכל אחת אישית ולא בארגונים, ולכן אני בלהט עצום בתחום.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

ציטוט  מהספר של פאולו קואלו : "המדריך ללוחם האור" על תהליך השינוי שבו עוסקת הקהילה הזו. ברשותכן העברתי ללשון נקבה, כי עובדת בעיקר עם נשים:

לפעמים חשה לוחמת האור כאילו היא חיה בשני מסלולי חיים שונים.

במסלול אחד היא נאלצת לעשות מה שאינה רוצה,

להילחם למען רעיונות שבהם אינה מאמינה.

אבל קיימים חיים אחרים,

והיא מגלה אותם בחלומותיה,

בדברים שהיא קוראת,

במפגשים עם אנשים שחושבים כמותה.

הלוחמת מאפשרת לשני מסלולי חייה להתקרב בהדרגה:

"ישנו גשר המחבר בין מה שאני עושה

לבין מה שהייתי רוצה לעשות", היא חושבת.

אט אט, חלומותיה חודרים לחיי היומיום שלה,

עד שהיא מרגישה, כי הוא מוכנה לקראת מה שתמיד רצתה.

אז  די במעט תעוזה,

ושני מסלולי החיים הופכים לאחד!

עוד משהו?

מזמינה כל שכירה ויוצאת לחופשי להצטרף לקהילה שלי. תפיקו למידה עצומה וחברותא יוצאת דופן. עבודה של נשים בסיסטרהוד היא המקדמת ביותר. מוזמנות לכתוב לי בכל נושא הקשור במיתוג אישי ויציאה לעצמאות. ובכלל galihacarmeli18@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…