מגבר אמצע החיים

זמר מרגולין: ממתכנת למדריך טיולים

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספר על עצמך בכמה משפטים

שמי זמר, בן 49, נשוי ליעל ואב ל-3 בנות מקסימות: זיו עלמה ומאיה. במקור אני מקיבוץ גדות, וכיום מתגורר ביעף, ככל הנראה הישוב הכי סודי בארץ.
כמו כל בן קיבוץ עברתי את המסלול הקבוע של כדורסל, פלחה וקצונה בשירות קרבי. כך שבתור  בוגר המטבח הקיבוצי והצבאי, הסטנדרטים הקולינריים שלי הם לא משהו לכתוב עליו. אני איש של אנשים, שאוהב להחליף דעות ולשמוע רעיונות חדשים. מעורב בקהילה ומשתדל שתמיד יהיה פרויקט או מיזם קהילתי בו אני שותף.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

לאחר כ-20 שנה בעולם ההייטק בהן עבדתי כמהנדס תוכנה במגוון תפקידים, פרויקטים וטכנולוגיות, החלפתי את אורות הניאון בשמש הישראלית, ואת המשרד המפנק בנופי הארץ ואנשיה, המפנקים לא פחות והתחלתי לעבוד כמורה דרך.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

בצומת הדרכים בה נדרשתי להחליט מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול, עמדו בפני מספר אפשרויות שכולן עניינו אותי. הבחירה בהנדסת תוכנה הייתה בעיקרה כלכלית. החלטה רציונלית ששמה את הבטחון הפיננסי בראש סדר העדיפויות. בסוף שנות ה-90 עליתי על רכבת ההייטק הדוהרת, שלקחה אותי למחוזות מופלאים של יצירתיות וסיפוק. זו הייתה תקופה מאתגרת, מלאת עניין ובהחלט מתגמלת. אך יחד עם זאת, הרצון להדריך, לפגוש אנשים, להיות אחד שהמשרד שלו הוא בטבע תמיד נשאר.

לפני כ-4 שנים התחלתי להרגיש שאני לא מתלהב מהעבודה כפי שהיה בעבר. הטכנולוגיות החדשות כבר לא ממש דיברו אלי. ראיתי את ההתלהבות של החבר'ה הצעירים והבנתי שאני כבר במקום אחר. שקלתי לשנות כיוון מבחינת התפקידים. אולי משהו ניהולי יותר או בתחום של ניהול ואפיון מוצרים. אבל התשוקה כמו שאומרים לא הייתה שם. זה היה השלב שהבנתי שאם אני לא רוצה להתבאס על העבודה שלי, צריך לעשות מעשה.

קיבלתי החלטה ונרשמתי ללימודי הוראת דרך. הרעיון המקורי היה לנסות ולשלב בין העולמות ולאט לאט לבצע את השינוי. אבל איך אמר לנון? "החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה עושה תוכניות". במקום העבודה שלי הייתה תוכנית פרישה שתגמלה היטב את שנותיי בתחום. לאחר לא מעט לבטים החלטתי לקפוץ למים העמוקים ויצאתי לעצמאות כמורה דרך.
כיום אני מתמחה בהעברת ימי גיבוש לצוותים בהם אני מביא מהידע וההיכרות שלי עם ארגונים, דינמיקה צוותית וסביבת עבודה משתנה.
בנוסף אני מדריך טיולי משפחות, טיולים בהתאמה אישית ומסעות תוכן ערכיים לבני/בנות מצווה.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

הקושי הראשון היה בשילוב הכמעט בלתי אפשרי בין לימודים תובעניים ומפרכים לבין עבודה שהיא מלחיצה ותובענית לא פחות. למעשה בשלב הזה עוד לא הייתי בטוח שהוראת דרך תהיה עבודה במשרה מלאה. אחרי הכל אלו תחומים מעולמות תוכן שונים, הבדלים ברמת הכנסה וממצב שבו אני עם ותק ומעמד, אני פתאום משנה סטאטוס לצעיר חסר ניסיון.

הקושי השני היה שהמים שקפצתי אליהם אכן היו עמוקים. וקרים. פחות מחודש לאחר הבחינה האחרונה, נכנסה מדינת ישראל לסגר הקורונה הראשון. תיירות החוץ נעלמה, אורחי VIP של חברות הייטק הפסיקו להגיע ובאופן כללי כל ענף התיירות עצר מלכת. אבל מבחינתי מכשולים שלא צפיתי או אתגרים שהם גדולים ממה שתכננתי יכולים רק לעכב אותי או לשנות טיפה את המסלול. המטרה נשארת אותה מטרה.

מה עזר לשינוי לקרות?

  • ההבנה שזה מה שאני רוצה לעשות
  • תמיכה מהמשפחה – יש השלכות כלכליות משמעותיות לשינוי כזה.. .
  •  תכנון פיננסי לתקופה בה ההכנסה תרד, וגם קצת מזל. כי ללא תוכנית הפרישה יכול להיות שהשינוי היה נדחה

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

  • הסוד הוא במציאת התחום בו נמצאת התשוקה האמיתית. 
    יש הרבה תירוצים למה לא. מציאת סיבה אחת למה כן, היא המפתח לתנועה קדימה.
  • שינוי קריירה הוא תהליך שלוקח זמן. צריך לתכנן אותו ולהיות אקטיביים כדי לגרום לו לקרות.
  • הפחדים החששות והלבטים הם חלק מתהליך השינוי. לא להתעלם מהם אך גם לא לתת להם לנהל אתכם. ולצד זאת לזכור שלכל אחד יש את הקצב והזמן שלו.

 

איזה חיבורים/גשרים אתה רואה בין השינוי לבין עשייתך הקודמת?

החיבור העיקרי לעולם התוכן הקודם שלי הוא כמובן בחשיפת צפונות הארץ לאורחי הייטק מחו"ל ובהעברת ימי גיבוש לצוותים. אני דובר הייטקית ברמת שפת אם, מה שמאפשר לי לא רק ליצור חיבור מידי לאנשים אלא גם להתאים בעבורם את התמהיל הנכון ליצירת יום חווייתי. אני מאמין שמורה דרך שמכיר ומסוגל להתחבר לעולם התוכן של המודרכים משדרג להם את החוויה.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

אהוד בנאי סיפר שבצעירותו אמר לו נחמן פרקש, דמות ציורית מראש פינה את המשפט הבא: "אתה רואה את השביל הזה של הוואדי? תדע לך שהוא ממשיך עד לצפת ומשם לחיפה ומשם הוא ממשיך על הים עד לכרתים, וגם בכרתים הוא ממשיך, ואתה תעלה עליו ותגיע בדיוק לאן שאתה צריך ותפגוש את מי שאתה צריך לפגוש".  המשפט הזה הוא הבסיס לשיר "יוצא לאור" של אהוד בנאי שמתחיל במילים השביל הזה מתחיל כאן. שביל שמתחיל במקום קונקרטי, "בין סניף בנק למעין", שהוא גם המקום הנפשי שבין קיום יומיומי (בנק) ובין הרצון לרענן את הגוף והנשמה (מעיין). והשביל מלא אפשרויות, כך שהוא בעצם ממשיך ולא מתחיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…