מגבר אמצע החיים

שי רצר: ממנהל בכיר למאלף כלבים

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספר על עצמך בכמה משפטים

בן 48. נשוי לטל ואב לשלוש בנות. היום מאלף כלבים. מאוד אוהב ספורט, מאוד אוהב לטייל בעולם, בשנה האחרונה התחלתי לגלוש גלים.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

מתפקיד של סמנכ"ל בתחומי השרות והתפעול במגוון חברות עברתי בגיל 42 להיות עצמאי בעולם הכלבים: אילוף, חינוך, שיקום, הדרכה, סדנאות. אני עובד על כל הרצף בין כלבים לאנשים – רק עם כלבים, רק עם אנשים דרך כלבים ועם אנשים וכלבים ביחד.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

החלטתי שאני רוצה לקום בבוקר עם דרייב לעשות את מה שאני אוהב ולהפסיק לעבוד ולרוץ סביב המשכורת של החודש הבא. רציתי שהמשכורת תהיה תוצר של עשייה מהלב.
בנוסף גם רציתי להיות אדון לעצמי.
הזרז היה רצף של ארגונים ותפקידים שלא נהנתי מהם (לפעמים אפילו סבלתי..).

במהלך התפקיד האחרון שהייתי בו, החלטתי ללמוד אילוף כלבים באופן מקצועי, זה היה מתוך מחשבה על תחביב, משהו 'בשביל הנפש' ולא מתוך כוונה לשינוי מקצועי.

הטריגר לשינוי המקצועי היה סימבה, כלב שעבר חיים נוראים והבאתי אותו הביתה מתוך כוונה לשקם אותו, השיקום שלו היה כנגד כל הסיכויים ואכן היה מאתגר מאוד לי ולמשפחה, ובמהלכו ובמקביל לקורס התחדד לי שזה מה שאני רוצה לעשות:  לעזור לכלבים, למשפחות ולחיבור שביניהם. ועד היום זו ההתמחות שלי – עבודה עם משפחות ועם הכלבים שלהן.
תהליך נוסף שקרה הוא שבמקביל השארות במקום העבודה נראתה לי יותר ויותר בלתי נסבלת.
יום אחד כינסתי את זוגתי לשיחה ואמרתי לה: החלטתי לעזוב את העבודה, היא שמחה כי ידעה שלא טוב לי. ואז כשאמרתי לה שהחלטתי שאני הולך להיות מאלף כלבים היא התפוצצה מצחוק, ושאלה: אתה רציני? נו באמת, מה אתה הולך לעשות?
הבהרתי לה שכן. התפטרתי והתחלתי להקים את העסק שלי.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

היתה שנה ראשונה מאוד קשה. ממצב של עוזרת, מזכירה, ניהול מאות אנשים, רכב, משכורת. פתאום אין אוטו, משכורת, מזכירה, עוזרת וגם אין עבודה.
גם קושי כלכלי, גם קושי של אובדן הזהות. יש ימים שהייתי קם בבוקר ו'מה עכשיו', וצריך לפרנס את הבית. קושי באמון האישי ברמה המקצועית, מי אני מול שאר המאלפים. קושי בכל מובן.

מה עזר לשינוי לקרות?

בניתי תכנית עבודה של לאן אני הולך, הרקע העסקי שלי איפשר לי לתכנן כלכלית ושיווקית.
מבחינה תכנית התמקדתי גם באילוף וגם בהרצאות. מהתחלה בניתי תשתית שיווקית: התחלתי לצלם, להפיק, להקים אתר, להקים ערוץ יוטיוב.. .
מאז אני כל הזמן בתנועה קדימה וכל הזמן נוצרים עוד דברים.

עוד משהו שעזר לשינוי לקרות הוא חתירה שלי למצוינות: כל הזמן לומד, מפיק לקחים, משתפר, הרבה ניסוי וטעיה ולמידה מהירה מהם.  כך המקצוענות שלי כל הזמן משתפרת.
טל, בת הזוג שלי סמכה עלי כל הזמן, היה לי גיבוי מהבית, למרות הקושי וחוסר הוודאות.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

להבין שלהיות עצמאי זה רכבת הרים, ברכבת ההרים המקסימה הזו אתה צריך להיות מקצוען 360 בכל תחום שנוגע בו (גם בתחום המקצועי וגם בשיווק למשל..), ולהבין שגם כשנמצא בלמטה של הרכבת הרים, אתה צריך להיות בעשייה: של למידה, של תכנון.
העשייה הזו היא המנוע להתרוממות של הרכבת.
להיות עם אורך רוח.
להיות נחוש מאוד.
לעסוק בהפקת לקחים והשתפרות תמידית.
לעבוד בצורה מתוכננת: לבנות תכנית עסקית שהיא מהמקרו למיקרו: מרמת השנה ועד לרמת הימים, ולבקר את עצמך באינטרוולים קצרים כדי לכבוש את היעדים הגדולים.
לזכור שבסופו של דבר לקוחות הם אנשים והם זקוקים לחיבוק המקצועי שלך, למעטפת שנותן להם.

איזה חיבורים/גשרים אתה רואה בין השינוי לבין עשייתך הקודמת?

כל הידע המקצועי העסקי שצברתי לאורך הקריירה הניהולית שלי:
תכנון , תקציב, שיווק, תהליכי עבודה נכונים, תקשורת עם אנשים, עמידה מול קהל.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

יש סרט שמאוד אהבתי, 'המרדף לאושר', עם וויל סמית, שהוא אלמן ומחליט להיות ברוקר. הוא נלחם בדרך לשם ומצליח למרות כל הקירות שהחיים שמו לו בדרך. נחישות ורצון למצוינות הביאו אותו להצליח במה שעושה.

עוד משהו?

מוזמנים לראות זווית נוספת על השינוי שלי כפי שמשתקף בתכנית 'ההחלטה':

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…