מגבר אמצע החיים

ישי תל אביבי‏: מתעשיה וניהול ל Data Science

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספר.י על עצמך בכמה משפטים

יש לי משפחה נפלאה – אני נשוי לנורית ואב לנעה וליעל, ואני עובד כ-Data Scientist בחברת סטארט אפ. בזמני הפנוי אני מאד אוהב לבשל ולאפות, וכן להיות בטבע ובעיקר במדבר. 

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

בסביבות גיל 43 החלטתי לפנות לתחום שהיה לי חדש לגמרי, ללמוד Data Science, ובעצם להיכנס לעולם ההיי טק, להתחיל שוב מלמטה, ופחות או יותר לשים מאחור את הניסיון העשיר שבאתי איתו: שיפור ביצועים של חברות וארגונים, בעיקר בתחומי תעשייה וניהול.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

השינוי לא קרה בן לילה. במשך תקופה ארוכה הרגשתי שאני לא מקבל את הסיפוק שאני מחפש מהעבודה שלי, אף שהתקדמתי והובלתי פעילויות מאד משמעותיות בחברות שבהן עבדתי קודם. למדתי, התפתחתי, ניהלתי אנשים, ובכל זאת ללא תשוקה בחלק מהזמן.

זה גרם לי להתחיל לחשוב: האם אני צריך שינוי? ואם כן, באיזה כיוון? יש כל כך הרבה. מה יתן לי את התשוקה שאני מחפש? האם אני צריך להתחיל ממש מהתחלה, או שאני יכול לבנות על הניסיון שצברתי? האם זה נכון בכלל לעשות שינוי בגיל שלי?

נורית אשתי (היועצת הפרטית שלי) עזרה לי עם מודל שכלל שלשה מרכיבים:

א. מה הפנטזיות שלי? במה הייתי רוצה לעבוד בלי אף מגבלה?
ב. מה החוזקות שלי? במה אני טוב?
ג. מה חשוב לי בשינוי? על מה אתפשר, על מה לא?

המפגש בין שלשת המרכיבים הביא אותי למסקנה שאני צריך תחום פעילות עם מרכיב אנליטי משמעותי.

פרט ל-Data Science היו עוד תחומים שבחנתי, אבל כאשר נחשפתי לתחום הזה, והמשכתי לחקור אותו, הבנתי שזה מה שאני רוצה ולזה אני מתאים.

מה עזר לשינוי לקרות?

א. בשלב הראשון זה בעיקר להבין שאם אני באמת רוצה שינוי, אני צריך לצאת מאזור הנוחות שלי: להתחיל לברר, לדבר עם אנשים, לדבר עם מכללות, להירשם לקורסים מקוונים, ולא לשבת ולחלום על שינוי.

ב. ברגע שהתחלתי את הקורס במכללה (7 חודשים אינטנסיביים) הבנתי שכדי לממש את השינוי ולמצוא עבודה בתום התהליך, אני חייב להיות הכי טוב, לפחות הכי טוב שאני יכול. זה כלל ביצוע של כלל המטלות, כולל מטלות הרשות, השלמות תכנים שלא הועברו בקורס ועוד. 

ג. בהמשך לסעיף הקודם, בחרתי אף שלא לעבוד באותה תקופה כדי לאפשר לעצמי לעשות מעל ומעבר.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

א. לוודא שהשינוי שמתכנן ממנף ומממש את התכונות והיכולות האישיות. אני מניח ש"באמצע החיים" אנשים מכירים את עצמם היטב, אבל זה עדיין לא מובן מאליו שאנשים יבחרו תחום שבו יש להם סיכוי גבוה לפרוח.

ב. לדבר עם אנשים שעשו שינוי מהסוג הזה ובכלל עם אנשים בתחום. להבין מראש מה אפשרי ומה לא, איך בנוי השוק, האם יש ביקוש למשרות, באילו תחומים כדאי להתמחות, אם יש צורך בלימודים היכן כדאי ללמוד ועוד. המידע הזה מאד משמעותי להצלחה של השינוי.

עוד משהו?

השינוי שעשיתי מתבטא באופנים רבים, כולל סדר היום שלי, סוג הממשקים, כלי העבודה שלי ועוד אלמנטים, אבל הדבר שממצה בעיני את השינוי זה שאני קם בבוקר ומחכה לרגע שאתחיל לעבוד. אין דבר יותר טוב מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…