מגבר אמצע החיים

מור פלד: ממש"א לנדלן

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספרי על עצמך בכמה משפטים

אמא לשלושה אוצרות (איתמר- 11, רומי- 8, אלמה- 3), נשואה לסהר- שותף במשרד עו"ד.
גרה בקיבוץ ומחוברת מאוד לחיי הקהילה.
צרכנית אדוקה של ספרות, אומנות, אוהבת לטייל, לרוץ ולתרגל יוגה.
מנכ"לית חברת "פלד הכנסה קבועה"  המלווה משקיעים ברכישת דירה להשקעה על ידי יישום מודל מגורים שיתופי ממנו נהנים כולם- המשקיעים והשוכרים. 
עסוקה תמיד במחשבות על היקשים מעולמות שונים לעולם הנדל"ן ויודעת שגם בתחום לכאורה "מקובע" ומיושן, יש הרבה מה לחדש.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

עשיתי שני שינויים: הראשון שהתרחש עוד הרבה לפני האמצע היה המעבר מהתחום המשפטי לעולמות ההדרכה ומשאבי האנוש.
השני היה שלאחר 15 שנים כשכירה בעולמות משאבי אנוש והדרכה הקמתי עסק בתחום הנדל"ן.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

אני מאמינה שבסופו של דבר אין פרק אחד שמסתיים ואז מתחילים חדש אלא ערבוב של עולמות תוכן שהשילוב ביניהם מייצר חדשנות.

השינוי הראשון התרחש לאחר הסמכתי כעורכת דין:
לאחר שהשלמתי את לימודי התואר הראשון במשפטים ומנהל עסקים והתמחות אינטנסיבית באחד מעשרת המשרדים המובילים בתחום הקניין הרוחני, הבנתי שהעיסוק בעריכת דין אינו החלום שלי. נהניתי מאוד מהלימודים אבל העשייה היומיומית והעימותים שכרוכים במקצוע הזה היו שוחקים ומדכאים עבורי.

לקחתי את הכלים המעולים שקיבלתי באותן שנים (יכולת ניסוח מדויקת, הבנה משפטית ועסקית מעמיקה, ירידה לפרטים, משמעת עצמית ועוד רבים) וחודש אחרי קבלת רישיון עריכת הדין קיבלתי את הזדמנות חיי באיקאה ישראל, מקרן בר דרור המדהימה, שהיתה סמנכ"לית משאבי האנוש והאמינה בי ובשינוי לו ייחלתי.
ניהלתי את תחום ההדרכה באיקאה נתניה והייתי חלק מצוות ההקמה של החנות בראשל"צ, חוויה מדהימה בפני עצמה.

משם עברתי ללוטם- חברת ייעוץ ארגוני שפתחה לי עולמות מרתקים וחשפה אותי לאנשים מעולים בעולם הייעוץ הארגוני ומשם עברתי לעבוד בעולמות הייעוץ הארגוני ומשאבי האנוש בסרגון, סמסונג, טבע ו-וובפאלס, סה"כ 15 שנים של קריירה בתחום יעוץ ארגוני ומשאבי אנוש.

לאחר חופשת הלידה עם בתי השלישית, בגיל 37 ובעקבות פנייה מקרוב משפחה שנזקק לעזרתי, פיתחתי יחד עם בעלי וחמי את שיטת הפורמולה שנותנת מענה לצורת מגורים שיתופית, שאינה דירה מפוצלת בצורה בלתי חוקית.
פיתחנו את השיטה, דייקנו ותרגלנו אותה בעשרות פרויקטים והיום אני מלמדת את השיטה לרכישה והשבחת דירות בשיטת הפורמולה באמצעות תהליכי ליווי של משקיעים.

השינויים, שאני מעדיפה לכנות אותם 'התפתחויות', נוצרו אצלי מסקרנות בריאה ותשוקה להתפתח וגם מתחושה שאני מגיעה אליה כל כמה שנים ש"יש עוד שלבים בסולם" ושאני ממשיכה להתפתח, להשתפר ולעלות בשלבים.

התשוקה לעולם הנדל"ן הייתה בי תמיד. כבר בגיל 5 כשהתלוויתי לסבתא שלי לעסקאות שסגרה ולמדתי לזהות הזדמנויות עסקיות מילדות, לעשות וליזום. גם כשעבדתי כשכירה במשך 15 שנה מעולם לא הפסקתי להתפתח בתחום הנדל"ן, ללמוד ולהשקיע.

אני יכולה לומר שהיום, בגיל 41, אני מרגישה שלווה ושהגעתי אל הנחלה. בכל התחנות הקודמות הרגשתי תמיד שאני עדיין בדרך, שאני עוד לא במקום שאני באמת שואפת אליו. היום אני סוף- סוף מרגישה שלמה ובכל זאת, עדיין רעבה לדרך שעוד נכונה לי.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

האתגר הראשוני שלי היה בעזיבה של התחום המשפטי: האתגר היה לצאת מהקיפאון המחשבתי לפיו גם אם אני בוגרת של אחת ההכשרות האקדמיות והמעשיות הארוכות והיוקרתיות (כך לימודי המשפטים היו אז לפחות…) אני לא יכולה "לזרוק את זה לפח".

האתגר השני היה בגיל 26, לחתוך את המשכורת בחצי ולהקריב את הזמן הנדרש על מנת להתקדם וללמוד ייעוץ ארגוני וניהול משאבי אנוש. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שאם לא עכשיו- אימתי, ושהזמן כעת הוא נכון הרבה יותר מאשר כשאהיה עם שלושה ילדים ומחוייבויות נוספות חוץ מהמימוש העצמי שלי.
המעבר לנדלן לא היה מאתגר עבורי, אני שנים בעולם הזה, מכירה אותו ומבינה אותו. היה לי ביטחון מלא בעשייה שלי.

מה עזר לשינוי לקרות?

לפני העזיבה של התחום המשפטי אני זוכרת שיחה משמעותית עם אבא שלי שאמר לי "העיקר שיהיה לך חיוך על הפנים" ,התחושה הכללית שעלתה מהשיחה, שהוא סומך עליי, גרמה לי להבין שאני בדרך הנכונה. השיחה הזו עם אבא שלי מלווה אותי מאז: היא עדיין חיה לי בראש והאימפקט שלה עצום וחוצה שנים. היא גם ליוותה אותי אל תוך המעבר לעולמות הנדלן.

כמו כן, הבסיס המשפחתי החזק שלי, סהר- בן הזוג שלי, תמך מאוד ואפשר למהלך לקרות. בלעדי תמיכתו, אני לא חושבת שזה היה אפשרי.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

האסטרטגיה שלי לכל אורך הדרך היתה להקיף את עצמי באנשים שרציתי להיות במקום שלהם. קל מאוד לשאול את האנשים האלה על הצדדים הטובים והפחות טובים בעיסוק או בקריירה החדשה, וכך הכניסה לתחום החדש היא בעיניים פקוחות לרווחה.

כמו כן, מנטורינג הוא קריטי:
אם מדובר בניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני, תמיד בורכתי בארגונים השונים בהם עבדתי במנהלות מדהימות שלימדו אותי המון וטיפחו אותי.
כיום אני מקיפה עצמי ביזמים בכלל וביזמי נדלן בפרט, שהם מנטורים עבורי – אנשים שאני סומכת עליהם מאוד ויודעים לתת לי כיוון ופידבק.
אני חושבת שאנשים יופתעו לגלות עד כמה מנטורים טובים יכולים להעיף אותם קדימה, לתת פידבק אמיתי ("לדקור מקדימה", כלומר- לומר לך את האמת) ולחזק כשיש בעיות.

 

איזה חיבורים/גשרים את רואה בין השינוי לבין עשייתך הקודמת?

המון… הכלים בעריכת הדין משמשים אותי עד היום ברכישה, מכירה, מו"מ, השכרה וכל הפעולות המשפטיות שכרוכות בעיסוק שלי.

הייעוץ הארגוני וניהול משאבי האנוש העניק לי את ההבנה העסקית בזיהוי צרכי הלקוח, בהתנהלות יזמית, בהבנת מאפיינים בין דוריים, וכאמור- הידע וההבנה העסקית שקיבלתי עוד בהתחלה באיקאה היוו את תחילת ההשראה לרעיון הגדול של העיסוק שלי במודל מגורים שיתופי.

עוד משהו?

אני מאמינה שהלמידה אינה נגמרת וקריטית להתחדשות ומקפידה להקדיש 20 אחוזים מהזמן שלי ללמידה- בין אם בתחום העיסוק או מעולמות אחרים (מתכננת כרגע ללמוד NLP ותלמוד).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…