מגבר אמצע החיים

נירית כהן: ממנהלת בכירה לעצמאית

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספרי על עצמך בכמה משפטים

אני נירית. כמעט 30 שנה עבדתי באינטל במשרות ניהול בכירות בארץ ובעולם, מהן עשור כסמנכ"ל משאבי אנוש של אינטל ישראל. כיום אני יועצת אסטרטגית במפגש בין עולם העבודה העתידי למציאות, מלווה ארגונים בתהליכי טרנספורמציה שמחברים בין מנהיגות, מדיניות ואנשים. תוכלו למצוא את הטור שלי בגלובס  ובבלוג שלי ב niritcohen.com וגם לשמוע עוד בתכנית "הייקט בפקקים" ברדיו תל אביב. 

בחיי האישיים, אני אוהבת ליצור. מציירת, כותבת, אופה, במיוחד כשאני צריכה "להתפיח" רעיון זה עובד מצוין עם עוגות שמרים. יש לי 2 בנים בוגרים שנהנים מהתוצרים.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

עזבתי חברה שהיתה לי לבית ובטח לזהות משך כמעט 30 שנה ויצאתי לדרך עצמאית.
אבל שזה לא ישמע כמו משהו של רגע, זה היה מבחינתי מסע שלקח 10 שנים.

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

הבנתי כבר בסביבות 2008 שאני לא אצא לפנסיה מאינטל. וגם, שאני לא יודעת מי אני מחוץ לאינטל. ידעתי מה אני לא רוצה אבל לא ראיתי מה אני כן יכולה להיות. לא רציתי להיות "לשעבר", לא רציתי להיות יועצת, עצמאית, לחלק כרטיסי ביקור. ומצד שני לא רציתי להיות שכירה more of the same. במילים אחרות הייתי תקועה. אבל ידעתי שאני לא יכולה להישאר תקועה כי היום הזה יגיע ואני חייבת להתכונן אליו.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

קודם כל, ההצמדות להגדרות. חשבתי שאני מבינה את האפשרויות שלי מחוץ לארגון ולא התחברתי לאף אחת מהן. ברגע ש – בעזרת יועץ מצוין, שחררתי את הצורך להגדיר את עצמי במונחים הרגילים, נתתי לעצמי רשות ללכת לאיבוד ולבדוק מה אמצא.

מה עזר לשינוי לקרות?

פגשתי אנשים, זיהיתי נושאים שמעניינים אותי ולא עסקתי בפרקטיקה של איפה זה פוגש הגדרות של עבודה ופרנסה. התגלגלתי תקופה ארוכה בתהליך הבשלה שהתאים לי. אבל לא מתאים לכל אחד. יש אנשים שהמעבר שלהם יותר חד. אני הייתי חייבת לגלות מי אני יכולה להיות ורק אז לפעול.

זה התחיל בלהבין מי אני מחוץ לאינטל. אם אני לא רוצה להיות "לשעבר" אז מי אני יכולה להיות. חבר המליץ לי לפתוח בלוג. בדיעבד, זו היתה מתנה מופלאה כי היא לימדה אותי על מה אני רוצה לדבר, מה הדברים שמעניינים אותי. וצברתי קהילת קוראים עד שגלובס ביקשו להעביר את הבלוג אליהם. ביקשתי וקיבלתי אישור מאינטל גם לכתיבה בעיתון וגם לעבודה בחוץ כל עוד זה לא קשור לעבודה שלי באינטל. בתהליך הזה למדתי מה המסר שלי. במקביל, קיבלתי פניות להרצאות, ליעוצים, גם הם עזרו לי לחדד את המסר שלי והתחלתי להפריד בינו לבין השוטף של התפקיד באינטל. בתהליך הזה למדתי מה שלי ומה נשאר מאחור ביום שבו אעזוב. זה עזר לי להגדיר מי אני יכולה להיות.
יצאתי לעצמאות ביום שבו הבנתי שהמחשב שאני רוצה לפתוח בבוקר הוא הפרטי, שהמייל הפרטי שלי הכיל עבורי הרבה יותר ריגושים מזה של אינטל. אז הבנתי שהגיע הזמן. וידעתי עוד משהו. שלמרות שהיו לי כבר מותג, עסק, הכנסה חלופית, ידעתי בוודאות שאגלה עוד המון אפשרויות שאני לא רואה עדיין. ולסמוך על הדרך.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

את הרשות ללכת לאיבוד לתקופה מסוימת. לא לחפש עבודה, לחפש דרך. להתגלגל בין אנשים ותכנים ולגלות מה כן ומה לא. בסופו של יום החיבור לעשייה באמצע החיים עובר דרך חמש שאלות שאנחנו צריכים ללמוד לענות עליהן: מה הערך שאני מביאה? עם מי אני צריכה לשתף פעולה כדי להביא את הערך הזה? מי זקוקים לו? איך הם קוראים לזה? איך הם ידעו שאנחנו קיימים?

הדרך לגלות את התשובות לשאלות האלה לא עוברת בקורות חיים ומודעות דרושים אלא במסע מתגלגל של שיחות ומפגשים מתוכננים ולא מתוכננים.

 

איזה חיבורים/גשרים את רואה בין השינוי לבין עשייתך הקודמת?

בהגדרה מי שאני היום בונה על כל מה שהייתי ועשיתי. אנחנו לא מתחילים מחדש באמצע החיים, אנחנו רק בוחרים את האופן בו נגדיר את עצמנו מקצועית, שזה לא חייב להיות קו ישר ממי שהיינו.
כל התפקידים שעשיתי בכספים, משאבי אנוש, מיזוגים ורכישות ומערכות מידע בישראל, באירופה, בארגון הגלובלי ביחד עם כל הפעילויות ההתנדבותיות שלי בקהילה ובמערכות המדינה השונות, כל אלה חברו יחד לעזור לי להגדיר את המומחיות שלי בעולם העבודה המשתנה והמפגש שלו עם המציאות בכל הרמות.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

על הקיר מעל המחשב שלי תלויה ציטטה משיר "צבעי הרוח" מתוך הסרט "פוקהונטס" של דיסני:
If you walk the footsteps of a stranger, you’ll learn things you never knew you never knew

עוד משהו?

לא לפחד. הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…