מגבר אמצע החיים

נטע כהן-בלום: ממהנדסת תע"ונ למומחית קשב וריכוז

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

אימון אישי למגבר אמצע החיים

אימון אישי להתפתחות

רוצה לקרוא עוד על שינויים באמצע החיים?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

ספרי על עצמך בכמה משפטים

אני נטע, בת 42 נשואה לאלעד ואמא לשלוש בנות (אור 14, אביב 11.5, פלג 8),

תפקיד חיי הוא להיות אמא ודרך התפקיד הזה אני עוברת התפתחות אישית שלא נגמרת.
במקור אני אילתית. בצבא עזבתי את אילת ועד לפני שנה גרתי במרכז.
לפני שנה עברנו לגור בבאר אורה שבערבה הדרומית.

אני רואה את עצמי כאדם שמרני, עם רגליים על הקרקע ומכוון לעשיה אך עם השנים אני מתחברת למקומות רוחניים, למדתי תטא הילינג ואני עושה בזה שימוש אישי יומיומי. בנוסף, אני גם חובבת את עולם הבישול והאפייה.

מה השינוי שעשית באמצע החיים?

במשך 15 שנה עבדתי כמהנדסת תעשיה וניהול בחברות גדולות במשק בתפקידים של ניהול תפעול ושרשראות אספקה. עברתי להיות עצמאית בתחום של הקניית מיומנויות להתמודדות עם תסמיני הפרעת קשב וריכוז.
כמו כן עברתי ממגורים במרכז הארץ למגורים בדרום הרחוק (ליד אילת..).

איך נוצר השינוי? מה הוביל אליו?

בעקבות אימהות מאוד מאתגרת לילדת ADHD סוערת במיוחד וניסיונות טיפוליים רבים ולא מוצלחים, החלטתי ללמוד בעצמי על ההפרעה ולהבין יותר.

ככל שנחשפתי יותר, הסקרנות גברה.

הגעתי לקורס "אימון להפרעת קשב" שבמהלכו למדתי על הפרעת הקשב לעומק, קיבלתי כלים מעולים להתנהל בבית עם בתי בעלת הפרעת הקשב, והבנתי שגם אנחנו המבוגרים מתמודדים עם שלל מאפיינים של הפרעת קשב שפוגעים לנו באיכות החיים, בתקשורת שלנו עם אחרים ובתפקוד היום יומי.
בתהליך אישי שעברתי, דייקתי את האמא שאני רוצה להיות עבור בתי, למדתי לפתח את חוש החמלה, לבחור את הערכים החשובים לי ולראות את בתי באור חדש ומעצים.
בעקבות כך, קיבלתי ילדה חדשה, קסומה, עוצמתית והרבה יותר רגועה ומשתפת פעולה.
כשהבנתי את עוצמת התהליך על מה שקרה אצלי בבית, החלטתי שכל מה שמעניין אותי זה "להעביר את זה הלאה" לעוד בתים, את הבשורה שהדרך הכי אפקטיבית לטפל בילד עם הפרעת קשב היא דרכנו ההורים.
בעקבות כך החלטתי על שינוי כיוון משמעותי. הנחתי מאחור את השכלתי כמהנדסת תעשיה וניהול, ואת הקריירה הניהולית האינטנסיבית בקרב חברות מובילות בשוק.

התחלתי להתמקד בלסייע לכל מי שפנה, ובהפצה נרחבת ככל הניתן של הבשורה שגיליתי בעצמי ולהעמיק את הכשרותיי בתחום האימון, ההדרכה והטיפול.

 בשלוש השנים האחרונות אני עצמאית בתחום של הקניית מיומנויות להתמודדות עם תסמיני הפרעת קשב וריכוז.
במסגרת הזו אני מאמנת, מרצה, מדריכה הורים, מעבירה סדנאות וקורסים כאשר אני משתמשת בכלי אימון, CBT, NLP ועוד.

שינוי נוסף שעשיתי באמצע החיים:  לפני כשנה, בזכות השינוי המקצועי, החלטנו כמשפחה על שינוי מקום המגורים מהמרכז לדרום, ועברנו ל"באר אורה", ישוב קהילתי סמוך לאילת. ובכך, חברתי אחרי 20 שנה של חיים במרכז הארץ למשפחתי המורחבת (הורים ו-3 אחיות) ולמחוזות ילדותי, בהתרגשות גדולה.
תמיד רציתי לעבור דרומה, אך כשכירים בחברות גדולות לא היתה אפשרות. במקביל לתהליך השינוי שלי גם בן זוגי עבר שינוי ועבר למקצוע טיפולי. ואז – יום אחד התעוררתי בבוקר ואמרתי לו – "מה בעצם אנחנו עושים פה? יש לנו כבר מקצועות אחרים, אנחנו עצמאים, עובדים מהבית, כבר הקשר למרכז הוא לא הכרחי ואפשר לנסות משהו אחר. משהו אחר גם לבנות וגם לנו".

תוך שלושה חודשים עברנו לדרום.

מה היו האתגרים/הקשיים בדרך לשינוי?

המעבר מעובדת שכירה בחברת ענק לעצמאית הוא בהחלט מאתגר. ויתרתי על האוטו, ויתרתי על הטלפון, ויתרתי על הנופש, ויתרתי על המשכורת הקבועה, ויתרתי על ארוחות הצהריים המפנקות… .

ההבנה שלהיות עצמאית זה אומר גם להיות אשת שיווק, אשת כספים, יזמת, אשת מכירות, מפיקה ועוד הרבה תפקידים מעבר לעבודה המקצועית נטו – היתה ועדיין מאתגרת.

כנ"ל העבודה לבד ולעיתים תחושת הבדידות אחרי שנים של עבודה כחלק מארגון וצוות.

כעצמאים, נדרש מאיתנו לדעת לחיות עם חוסר יציבות, חוסר ודאות, ללמוד להמציא את עצמנו כל פעם מחדש, להתיידד עם טכנולוגיה, עם עמידה מול קהל (במקרה שלי), ועם עוד מיומנויות חדשות שהן חלק בלתי נפרד מלנהל עסק.

במעבר הפיזי לדרום, הקושי הגדול היה להתרחק מהמשפחה של בן זוגי שגרו קרוב מאוד אלינו ומהחברים. אבל בסה"כ ההרפתקה והיתרונות של המעבר היו מאוד עוצמתיים והמעבר עבר חלק מאוד.

מה עזר לשינוי לקרות?

תשוקה גדולה, התרגשות, רצון "להעביר את זה הלאה" ולעזור להורים מאותגרים להתמודד עם ילדיהם וגם רצון לשמור על עצמי בתהליך השינוי שעברתי כאמא מאותגרת 😊

בנוסף, מהדהדת בי תחושת שליחות כלפי ילדים עם הפרעת קשב וריכוז שגדלים בבתים שלא מכירים את מהות הלקות, ועלולים לפגוע בתחושת הערך והדימוי העצמי שלהם. זהו נזק אדיר, שקל לעשות וקשה לתקן כשנהיה מאוחר. לקרוא נכון את המציאות בזמן וללמוד מה לעשות לגביה, הם מבחינתי הדברים החשובים ביותר לגביי ילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז.

מעבר לכך, מה שמאוד עזר לי לעשות את המהלך היו המון תמיכה ועידוד מצד בן זוגי והמשפחה.

מה ההמלצות שלך למי שנמצא במקום בו היית בתחילת הדרך?

להיות בתנועה מתמדת, להסכים להתנסות, להסכים לטעות, להיצמד לאנשים מקצועיים ומעוררי השראה ולהתחבר כל יום מחדש לרצון העמוק שגרם לך להעיז ולעשות שינוי בחייך ולמטרות שהצבת לעצמך.

עוד משהו:
בעקבות סיטואציות עם הבת שלי יצאו ממני צדדים אפלים, ששכנו עמוק בתוכי וזה מה שדחף אותי לשינוי. והודות לשינוי אני מרגישה שהפכתי לאדם מסופק, רגוע ומאושר יותר.

הבט אמנותי שמדבר מבחינתך את השינוי

השיר של ריטה – מחכה, מהדהד לי את השינוי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…