האם השקעה של ארגון בהיבטים חברתיים משתלמת עסקית? מה אומרים המחקרים

רוצה לקרוא עוד?

כתובת מייל, קליק ועדכונים בדרך אליך!

שינוי ארגוני

רוצה להתחיל בשינוי שלך?

האם 'שווה' לי כארגון עסקי להשקיע בעשייה חברתית*?
האם עשייה כזו משתלמת לי בשורה התחתונה העסקית?

השאלה הזו היא שאלת מיליון הדולר (או יותר..) של ארגונים כלפי עשייה שנתפסת כעשייה מעבר לשורת הרווח העסקית. למה אני צריך את זה? האם זה כדאי לי? אולי אפילו להפך השקעה כזו תפגע ברווחים שלי?

הממ.. ת'כלס – שאלות טובות, בסוף עם כל הסיימון סינק ארגון גם אמור להיות רווחי.

אז הלכתי לבדוק.. ולהלן המימצאים:

Margolis&Elfenbain (2007)  בדקו בדיוק את השאלה הזו  – הם ניתחו מעל 160 מחקרים שבדקו את הקשר בין עשייה חברתית להצלחה עסקית לאורך 35 שנים והמסקנות שלהן בהחלט מעניינות. 

אז מה הם מספרים לנו? תופים..

קודם כל – נמצא קשר בין עשייה חברתית להצלחה עסקית.
כמו בכל שיעור סטטיסטיקה שנה א' אנחנו יודעים שקשר אין משמעו סיבתיות, כלומר – יכול להיות שחברות שהרווחים שלהן גבוהים יותר גם משקיעות יותר בעשייה חברתית ולאו דווקא שהעשייה החברתית תרמה לרווחים הגבוהים.

אבל – עדיין, הנתון הזה משמעותי כי הוא מספר לנו סיפור חשוב שעל פיו השקעה בעשייה חברתית לא פוגעת כלכלית בארגון. כלומר לא 'בזבזנו' את הכסף. 

שלא במפתיע את ההשפעה המשמעותית ביותר על רווחיות של ארגון מהווה חשיפת התנהלות לא

ראויה במסגרת הארגון. חשיפה כזו נמצאה בקשר חזק עם ירידה ברווחיות (למרבה הצער הדגש הוא על אלו שתפסו אותם ולא על אלו שהמשיכו לנהוג באופן לא ראוי אך לא נתפסו.. ).

גם היבטים אחרים כגון: תרומות, שקיפות ואחריות סביבתית נמצאו בקשר עם רווחיות הארגון.

אז, בפעם הבאה, כשהמנכ"ל שואל אתכם למה ל XXX אני צריך את זה, יש (גם) תשובה מחקרית.

*עשייה חברתית – התרגום שלי למושג CSP  Corporate social performance:
  הפעולות המכוונות שארגון עושה על מנת להשפיע לטובה על בעלי העניין שלו: עובדים, לקוחות, קהילות, סביבה, ארגונים אחרים וכו'.

רוצה לשתף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top

ההרשמה הצליחה

עדכונים בדרך אליך…

תודה על הפניה

אחזור אליך בהקדם